Sunday, August 30, 2009

V-mod

Sista kvällen med gänget

Nu sitter jag, sista natten i Stockholm, på min säng på Lundagatan efter att ha sett en halvtaskig sci-fi-rulle och känner lite vemod
Sommaren i sverige var lång. Men man kommer sakna kompisarna här. Kände det igår när jag var ute och drack några öl på Strand. V-modet smög sig på och jag som aldrig är vemodig.
Sommaren har innehållit höjdpunkter med Judas, Bagarn och Jonny. Debaser! Laying down game! Jenny och Henrik Edberg och hans båt. Daniel Poohl och Erik. Systrarna Strömstad, Skagerack, the Cod och Ek! Pavel, Linda, Leo och Sam. Köttmania. Mamma, pappa och Maria. Spanien. Snabblunch med Robert i Kristianstad. Nadra och Johan på Utö. Lika fantastiskt som alltid. Midsommar i Strömstad. Jon A och Jostein. Kristine, Arne och Kim i Oslo. Öya-festivalen!!! Charlotte och Axel... trots att dom är "New Yorkers". Listan kan göras lång.
Kortfattat, det har varit en finfin sommar. Som alltid!
---
Såg nyss district 9. Ingen favoritfilm direkt. Vänta på DVD'n. På sin höjd.
---
Mycket besök väntar i NY i höst. Festligt!
---
Nu ska jag sova... tror jag.
Hörs från New York.
Hej då Sverige!



2 comments:

  1. 1) I know! Vad var det egentligen med den här sommaren? Jag har heller aldrig varit vemodig när jag lämnat Sweden förr än i år. Och pissväder var det ju också? Sjukt.
    2) Är inte jag New Yorker, men Axel är?
    3) Fint att du kommer hem. Vi saknar dig, jag och stan.

    ReplyDelete
  2. 1. inga komentarer
    2. Nej, du är inte gift med en amerikanska (hon är iofs LA girl men ändå) Dessutom är du mer en strömstadbo än New Yorker efter den här sommaren.
    3. Tack. Detsamma!

    ReplyDelete