Saturday, August 8, 2009

Spanien

Pappa i bubblet på lägenhetstaket

På flera sätt är Spanien ett jävla skitland. Siesta mitt på dagen. Spanjorer är arroganta, otrevliga och vägrar att prata Engelska. Maten är inte speciellt god. Landskapet inte vackert. Men vädret kan man lita på. Sol och 31 grader (minst) hela sommaren.
Familjen (utan Robert) åkte till en lite by på Spanska sydöst-kusten kallad... ja, jag kan inte komma ihåg för alla småbyar heter ju samma saker.
Pappa fyllde 60 och det var alltså anledningen till en vecka med sol, hav och halvtaskiga middagar.
Lägenheten vi bodde i var i alla fall fin. Bubbelpool på en stor takterass med havsutsikt hjälper ju till.
Sen är det detta med charterturister. Det är ju en bespottad skara människor som sitter dag ut och dag in vid poolkanten och lyssnar på en urusel DJ som sjunger själv över låtarna. Fast han inte kan. Men där sitter dom och smådricker på sina drinkar. För dricka varje dag, det får man faktiskt göra när man är utomlands. Men det är något som imponerar mej med dem, det är att dom är där... och står för det. Jag gillar det.
---

I början av veckan bär det av till Öya-festivalen i Oslo. Judas skulle med men det verkar tveksamt nu. Svininfluensan har drabbat honom. typiskt!
Höjdpunkter på Öya: Glasvegas, Bon Iver, Band of Horses och Lily Alen.
---

Jag läser för övrigt "Låt den rätte komma in" oavbrutet. Ibland äter jag också.
---

Appropå Charter så klippte jag trailer för Playa del Sol säsong två för ett par veckor sedan.

"Är det du som är Martin?"

No comments:

Post a Comment