Tuesday, August 11, 2009

Möt min farfar

Farfar hemma i deras trädgård på Stavgatan

Det här är min farfar. Han är född 1921 men pigg som en ärta.
Jag har försökt hänga så mycket jag kan med honom nu när jag varit i Strömstad. Jag var hemma och fikade med honom och farmor här om dagen. Jag pratade på, men av försåliga skäl hör han ju lite dåligt. Så han hämtade sin hörapparat och precis när vi skulle äta bulle kläckte han:
"Ja, man får ju sätta på sig örat och ta ut tänderna".
När min syrra plåtade honom lite för sin dokumentärfilm om hans liv fick hon honom att berätta om hur det var med kärleken mellan farmor och farfar.
"Ja, kärleken består mellan oss, i alla fall från mej. Hur det är från den andra sidan... det skiter jag i"
Vi fiskade upp 6 makrillar Farfar, pappa och jag som vi åt med spenat och kokt potatis. Kunde varit värre.
---

Imorgon drar jag som tidigare berättat till Oslo för Öya festivalen.
Då ska jag försöka blogga lite mer därifrån. Då kanske det händer lite mer värt att berätta. Har varit rätt dött i Strösmtad det senaste.
Förutom när Gobias och jag var ute och söp sönder the Cod i Lördags. Det var roligt att träffa honom igen.
---

The Royal Oak ska ju alltid ha massa smeknamn på folk hela tiden. Mej kallar han T-pain, Martin heter Marty McFly osv. Här om dagen hävdade han följande:
"Jag är lite som Sewyer i Lost. Han hittar på festliga nicknames åt alla"
Jag vet inte riktigt jag....

No comments:

Post a Comment