Thursday, August 13, 2009

Hello Öya


Öya festivalen 2009

Igår anlände jag till Oslo och Öyafestivalen. Gick direkt från bussen till området där Arne väntar med en kall öl och trevligt sällskap. Sänker två snabba öl till bakgrundsmusik av nåt norskt band som jag inte kommer ihåg namnet på.
Kristine ansluter och vi tittar på Bon-Iver. Lite av en besvikelse. Dom liksom gör sig inte med en jättestor scen och gassande solsken. Jag vill se om, fast i en liten rökig New York lokal.
Vampire Weekend stod på tur och vi tre gillade dom sådär lagom mycket. Jag är inget stort fan från början, men efter konserten kan jag väl tänka mej att värdera om deras album. Tror konserten lät exakt som på skivan.
Lagom efter pizza pause och ytterligare en öl kom då regnet. Och det var ju såklart varken Kristine eller jag förberedda på. Genomblöt ställde vi oss för att se på en av festivalens höjdpunkter, Band of Horses. Jag gillade det. Som på skiva men dom är ju sådär USA country-snygga liksom. Krisitne valde basisten. Jag valde sångaren. Han har skägg.
Kvällen avslutades med ett återseende med Ragnhild som jag inte sett på säkert 7 år. Roligt.
---

Idag väntar Fever Ray (Karin Drejers soloprojekt), Wilco (Arnes favorit), Marit Larsen (ev. min framtida fru tillsammans med Lily Alen), Glasvegas och Arctic Monkeys.
---

Klockan är nu 13.48 och Arne lagar ägg och bacon... det börjar bli en bra dag....

Kristine och Arne under pizza pause.. strax innan regnet

Kristine strax efter regnet

Band of Horses

Kim, jag och Arne glada och fina efter regnet. Jag har Arnes fina jacka som matchar Kim's t-shirt. Allt noga utvalt.

No comments:

Post a Comment