Friday, August 14, 2009

Gratis sprit och flipper (inte delfinen)


Glasvegas

Dag två på Öya-festivalen. Dubbelt så bra konserter.
Arne gjorde ägg och bacon till mig. Bra start. Sen fortsatte dagen i samma anda. Bra alltså. Första konserten kl 16 var Arnes framtida ex-fru: Marit Larsen. Sötare och charmigare norska får man leta efter. Synd bara att Arne vill ha 5 miljoner för att skilja sig från henne.. när han nu gift sig vill säga.
Wilco var dagens stora överraskning. Jag har inget tidigare förhållande med dem, men kommer att skaffa mej ett efter denna fantastiska spelning.
Glasvegas var helt OK. Halva konserten förstördes av fyra överförfriskade unga norrmän som skrek konstiga saker på låtsas-skotska och skulle dessutom, mitt under konserten, sätta på sig linserna.
Självklart klarade inte killen det själv, han hade ingen spegel och verkligen inga rena fingrar. Så hans dyngraka kompis skulle göra det åt honom. Jag kan inte tänka mej ett bättre sätt att förlora sitt öga på.
Mitt bland publiken försöker alltså en man sätta på linsen på sin kompis med en öl i ena handen. Sen tappades självklart linsen och då frågade dom tjejerna bakom sig ifall dom hade en lins till övers. Vilket dom hade. Dock med totalt fel styrka. Det sket dom i och lånade en sådan dagslins. Då tappade jag koncentrationen på konserten så mycket att jag var tvungen att gå därifrån.

Jag fick ett sms från min pappa som undrade "vad gör du"
För att göra en lång historia kort tvingade Kristine mej att skriva "dricker öl och snackar mutta". Nu är hon skyldig mej tre öl. Värt det!

Kvällens höjdpunkt var ändå Svenska Fever Ray med Karin Drejer i spetsen. Vackert och mystiskt.

Efter Öya ramlade vi in på ett nytt Oslo ställe som heter Tilt. I Rockefeller huset. 15 flipper och öppningsfest. Det betydde att alla flipperspel var gratis. Det var även spriten och ölen. Det blev en bra kväll trots att både Arne och jag var så värdelösa på flipper att det blev pinsamt.
Det var tydligen massa Öya-artister på tilt också. Men Arne gick hem utan sin blivande exfru Marit. Tyvärr.

Arne intar en slags vätska som gör att man blir roligare och lite modigare


Grizzly bear på scenen... jag tror det var bra! Det är så kul att gå på konsert med Kim


3 öl! Tack!

Flipper

No comments:

Post a Comment