Sunday, August 16, 2009

Fucking rockstars


Så här glad är Arne på väg till efterfest. Jag kan inte förstå varför!

Öya-festivalen igår var skit. Regn.
Nog om det.
Imorse vaknade jag upp i en trasig tältsäng. Kim och Arnes vardagsrum har aldrig varit suddigare. Inte trasigare heller.
Det startade på Internationalens övervåning vid 23.30 tiden igår. Sen dansade vi nog nonstop i 28 timmar. Give and take.
Kim bestämde sig tidigt för efterfest i sin lägenhet. I sitt vardagsrum. Mitt sovrum. Så vid 01.30 dansade vi röven av oss samtidigt som Kim bjöd in kompisar på efterfest. Inte bara kompisar förresten. När vi satt ner för 5min dagspause går en blond tjej förbi. Kim skriker:
"Heeyy.. efterfest hos mej" Hon tittar på Kim med tom blick.
"Voooksgatche 55" Hon tittar fortfarande på Kim med tom blick. Kim inser att det kanske låter som han raggar på henne... så han skriker:
"Det kommer vara massa tjejer där" Hennes blick är lika tom som Arnes säng en söndagmorgon.
Då ger Kim upp och skriker: ".. bara så du inte tror du är speciell!"

Efterfesten innehöll allt det som en efterfest ska innehålla. Det finns en fantastisk story om Arne. Men vi har slutit en slags deal om att den storyn inte ska ligga på den här bloggen. Ring mej så berättar jag den!
---
Idag klarade Arne och jag One på Guitar Hero. Vi klarade inte den inatt.
---
Klockan 21.30 flyger jag till Stockholm. Ruben kommer dit på Tisdag. Vi ska jobba. I skåne och i Finland.
---
Någon klättrade ut från Kim och Arnes innergård igår. Konstigt.
---
Kristine är den bästa hem-smygaren jag har träffat.
---
Arne har talang som nazist tror jag. Det var länge sen jag såg någon kasta ut någon från en efterfest på det sättet han gjorde. Plötsligt (kl 05.50) skriker han "Ut!" Alla tittar på honom. Eller de få som är kvar. "Nog är nog.. nu får ni dra. Ut!" Arne är lite sexig när han är arg. Nästa gång han har en tjej på gång (yeah right) ska jag slå honom över käften. För hans eget bästa.

Kim sa att vi regerade på dansgolvet. Han sa att alla tittade på oss. Fast idag sa han att han trodde det i alla fall

Tunga är det nya... det nya svarta

No comments:

Post a Comment