Sunday, June 28, 2009

This is how we roll

Henrik panikpackar kl 04 på morgonen

Efter en lugn Lördag med endast lite intervjuer på sen eftermiddag gick vi ut för att äta med "draft gänget". Flott restaurant där man genast insåg att servitriserna hade sökt jobbet med en bild på CV'n. Helkroppsbild. Fantastisk mat.
Sen, av någon outgrundlig anledning hamnade vi 9 killar (en agent, 4 storebröder, 2 nyblivna NHL proffs, Ek och jag) på exakt samma ställe som Eken och jag besökte kvällen innan. Slumpen förde oss tillbaka till det hemskaste av Montreal.

Men gänget insåg strax att staden hade bättre delar att bjuda på. Någon kände någon som kände någon som bodde i Montreal med en cab-porche. 30 min senare ser jag en ur gänget sitta i framsätet på just denna nercabbade porche, medans resten av oss kastar oss in i två taxibilar för att "follow that nice car"!
Macaroni blev destinationen och den 700% förbättringen var ett faktum. 3 champagneglas och ett gäng shots senare dansar vi alla danser som gävledansen, pingisdansen, gräsklipparen och ångestbarnet.
---
Tomas Ros skriver i dagens Aftonbladet om vår hockeydokumentär där Victor medverkar (tydligen ett uppslag i papperstidningen). Roligt.
---
På hotellrummet kl 04.06 inatt inser Henrik (jag vet inte riktigt hur) att hans flight tillbaks till New York går kl 06.00.
"Lätt berusad" panikpackar han för att minuter senare slänga sig i en taxi mot flygplatsen. Länge sedan jag skrattade så mycket. Kvarglömt: datorladdare, badshorts och en roomservice pizza som han lyckades fyllebeställa innan han insåg hur tidigt hans flight gick.
Vem bokar en flight kl 06.00 en Söndagmorgon?!
---
Flyger till Sthlm ikväll kl 18.30 via Amsterdam. Ska bli skönt att få vara på ett och samma ställe ett tag.

No comments:

Post a Comment