Tuesday, June 30, 2009

Stockholm


Min kära gamla sthlms-lya är sig lik.. måste bara packa upp

Nu har jag vaknat och ätit lunch med Rondahl efter att varit totalt borta i 12 timmar. Längesedan jag sov så länge. Skönt var det i alla fall.
Stockholm visar sig från sin bästa sida med 28 grader och sol. Både igår och idag, och enligt SMHI resten av veckan också. Trevlig start på semestern.

Stockholm ser ungefär ut som vanligt. 216 kr för taxin mellan Centralen och Lundagatan på söder. Rimligt. Coop nere vid Zinden har renoverats. Annars som vanligt. Debbans uteservering står kvar.
Nu gäller det bara att packa upp och försöka lokalisera något gym där man kan träna på någon slags månadsbasis istället för att signa upp ett helt år.
---


Igår var Henrik Edberg och jag ute och seglade med hans fin-fina segelbåt. En riktig skönhet måste jag erkänna. När jag ändå än inne på erkännanden så måste det nämnas att: det trodde jag fan aldrig när han köpte båten! Att han faktiskt skulle lyckas att renovera den och få den flytande. Så snabbt dessutom. Men mycket glad och nöjd är jag för det nu, för det innebär ju att det kan bli mer turer på havet. Igår stannade vi till vid fjäderholmarna och åt skaldjur. Jag har svårt att se hur det skulle kunna bli mycket bättre!
---

Väldigt roligt att Ekens senaste blogginlägg om Honduras har skapat någon slags hysteri i komentatorspåret. Måste ju vara någon extremvänstersida som länkat till hans inlägg och ett gäng gymnasieelever läser och tycker till...
---

Ska på möte med Albert Svanberg på SVT imorgon ang. hockeydokumentären. Önska mej lycka till!

1 comment:

  1. Hehe, vet du vad du ger dig in på? Nu tillbakalänkar jag till dig och lämnar över västeraktivisterna...

    ReplyDelete