Wednesday, June 24, 2009

Montreal

Montreal från 16e våningen på Marriott

Här sitter man igen, i Kanada. Nordamerikas Sverige. Fast med hårdare tull. Jag blev rätt svettig när tulltjänstemannen spände på sig de svarta hanskarna och gick igenom mitt bagage. Som tur va, gick han inte igenom mig. Alla tycker ju på något sätt att det är festligt att prata franska. Vissa pratar t.o.m så dålig engelska att det är svårt att förstå dem. Som internet-teknikern på hotellet som skulle fixa min internetuppkoppling. Han kunde varken engelska eller datorer...Jag fick förklara för honom på krokig engelska att Mac är en annan slags PC...kan man säga!
Så nu sitter jag här igen och försöker hålla mej vaken.
Imorgon dyker Mr Ek upp i staden så då slipper jag bli ensam på rummet igen. Jag kan dessutom försäkra alla om att vi har två sängar på rummet även denna gång.

No comments:

Post a Comment