Saturday, June 27, 2009

NHL Draft 2009


In the 2009 NHL Draft the Tampa Bay Lightning select Victor Hedman from MoDo Hockey

Igår valdes Victor Hedman som nummer två i 2009 NHL draft. Bara Mats Sundin har valts högre i en draft. Eken, som nu äntligen måste jag säga, kommit till Montreal och jag följde Victor i stort sett hela dagen igår, och efter hans namn ropats upp av Tampa Bay's lagledning följde vi vartenda steg han tog.
Efter en ung spelare blir vald så följer ett in i minsta detalj välplanerat schema. 4 fotograferingar, otaliga signerade samlarkort, posters, puckar och matchtröjor. Han fick ta på och av sig två matchtröjer så att dom kunde räknas som "burna av Victor Hedman". Han fick gå in på toaletten och tricksa med en puck medan fotografen knäppte loss. Vi var bakom kulisserna på allt. 2 timmar senare återförenades han med sin familj högst upp i Bell Centre för en sista familjefotografering. När allt var klart stod bara tip-top service i det nya lagets suite. "Det är såhär det ska vara när livet är som sämst" konstaterade pappa Olle tillslut. Festligt.
Servicen, planeringen, det in i varje minut planerade schemat som NHL stod för när vi sprang runt i gångarna under arenan, kan inte annat än betraktas som coolt.
Det var svårt att inte känna någon slags stolthet igår, och jag tror att jag nästan hade ett lika stort leende på läpparna igår när jag såg Victor genom viewfindern.
---

Igår valde Henrik Ek och att vandra gå till det vi tror är den sämsta, smutsigaste och mest white trashiga bargatan vi har sett sedan... ja, jag kan nog inte komma på något sedan.
Vi startade på en relativt tom nattklubb, eftersom Henrik Ek såg, nerifrån gatan, att det dansade massa "snygga" tjejer i fönstret. Det visade sig naturligtvis att detta var inhyrda dansare som just bara dansade i fönstret. Smart! Det måste man ge dom. Resten av dansgolvet var lika tomt som Henriks hjärna när han ser en kvinnobak röra sig i takt med musik.

Vi såg bråk på stället mittemot, ett bråk som bara blev större och större och slutade inte förrän 6 polisbilar var på plats och gråtande unga tjejer sprang ut från klubben. Då, av någon speciell anledning som jag tror bara min kollega själv kan svara på (nej, förresten, det kan han antagligen inte) bestämde Henrik sig för att; den där klubben, den verkar bra. Dit ska vi gå. Sagt och gjort...
Jag tror inte jag behöver förklara hur dåligt det var. Jag hoppas verkligen vi hittade det sämsta av Montreal's uteliv igår. Annars är mitt hopp för den här staden ute. Men av någon anledning tror jag att Mr. Oakman är nöjd.
---

Nu gick Henrik in med datorn på toaletten. "Nu ska jag ska bajsa" sa han. Jag vet inte vad jag ska tro om den mannen.

Victor på väg ut från golvet för att springa i korridorer i två timmar och bli fotograferad

Den förfärliga bargatan

3 comments:

  1. Brumma utan dator?!? Helt galet...

    ReplyDelete
  2. Jaha... det kanske är jag som är onormal då?! ;)

    ReplyDelete
  3. Njaa... Vill man vara old school funkar tidning också... :)

    ReplyDelete