Monday, June 22, 2009

Ö-vik och multibloggning


I Ö-vik händer inte så mycket. Inget alls faktiskt. Henrik och jag har idag kört 13 timmar från ett ytterst levande Strömstad till dödens stad. Men det är ljust i alla fall. Kl är 23.33 och himlen är blå. Vi satte oss på O'learys och åt Amerikansk mat och drack Miller. Det är skönt att vara hemma i Sverige! Nu bor vi på First Hotel där rummen är lika fina som sjukhusrum. När jag igår ringde och bokade rum på hotellet fanns det bara ett stort singelrum kvar med en 1.60 säng så vi bestämde oss för att dela säng, för att hålla budgeten. När vi idag kom fram undrade vi snällt ifall receptionisten, som hette Linda, ifall ett dubbelrum hade uppnats. Hon tittade väldigt märkligt på oss och sa:
"Ja ni vill ha ett varsitt singelrum?"
"Nej, vi vill ha ett rum med två sängar bara"
"Ja, vi har bara rum med två sängar, ni hade väl inte tänkt dela säng heller?!"
Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi kom fram till för bortförklaring på detta, men jag är säker på att den inte var speciellt smart. 
Nu sitter Henrik här i sängen bredvid och jag gissar på att han bloggar om exakt samma sak.

På Onsdag bär det av till Montreal. Jag ska lära mej Franska tills dess. Oui! No!

No comments:

Post a Comment