Tuesday, June 2, 2009

Inte längre baseball-oskuld

Astros vs. ... nåt annat lag på Minute Maid Park i Houston

4 timmar tog det. Men nu är det över. Min baseball-oskuld är tagen. Kul var det också. Eller ja.. kul är ett stort ord. Är lite splittrad över upplevelsen. Det är ju bland det mest amerikanska man kan göra på nåt vis. Se baseball, äta BBQ-bakad potatis och dricka Miller Lite. Jag vill göra om det. Fast jag vet inte varför. 3-2 slutade matchen i Houston's favör och avgjordes på en homerun i 11e inningen.
Ännu roligare var det när Ruben, producenten jag jobbar med, kom ut från toaletten och var på väg upp till våra platser igen och en "foul ball" kommer flygande och landar rätt i hans näve. Jag har nog aldrig sett en liten Texas-mexikan gladare!

---
Festligt att läsa Bjurman's och Ekens skildringar från Stanley Cup finalerna. Det verkar som Bjurman har mer rutin än mej när det kommer till att hålla Ek's musiksmak i schack. Tur för honom. Kanske Henke kan lära sig lite... nej förresten, han är nog förlorad till musikdjävulen... och Lady GaGa!
Appropå musik så var det länge sen jag skrattade så mycket åt något som när Bruno flyger in på MTV galan och ramlar ned på Eminem (tydligen en både Ek och Bjurman favorit). Se här!
OM det var uppgjort, som det nu sägs, så har jag fått tillbaka all respekt Eminem. Om inte... HA!
---
På Torsdag börjar NBA Finals! Gött!

---
Det finns få städer i USA som jag skulle vilja bo i. LA? Kanske, om jag var Vincent Chase! (Ja, ok, även om jag var E... ja, t.o.m Drama och Turtle) Houston? Högst tveksamt. Människorna är ju trevliga som tusan men har inte direkt kommit dem in på livet och jag är ganska glad för det. Idag på en aw drink så skröt receptionisten på Houston-byrån (68 år och mormor) över sin Harley Davidson (imponerande ja!) och sin pistol-licens och att hon brukade bära pistol (inte lika imponerande). Det ska väl rätt mycket till för att få en svensk att flytta till Texas. Om man inte gillar tokdålig country-musik såklart. Och vi vet ju vem som har dålig musiksmak!

Den ovannämnda receptionisten har ramat in den här bilden som står på hennes skrivbord. Kan någon tala om varför?!
Ibland kan jag bli imponerad hur en man kan festa så mycket och ändå vara seriös!
Stort!

4 comments:

  1. Verkar varit en speckad helg!

    ReplyDelete
  2. Lady gaga, skrämmande...skönt att höra att du är kräsen i livet!

    ReplyDelete
  3. Suck it, bitches! (Ja, det funkar faktiskt till allt)

    ReplyDelete