Sunday, February 28, 2010

Världens bästa stad

New York är inte alls världens perfektaste stad (eller mest perfekta kanske det heter). New York är ganska långt från perfekt. Men jag gillar den ändå. Jag tror inte det finns en perfekt stad, så därför har jag funderat lite på hur en perfekt stad skulle se ut. Om jag var borgmästare över... Tonyville.
Inga gamla människor skulle få leva i min stad. Inte heller några barn under 13 år. När jag var och handlade i veckan lärde jag mej att det kan man aldrig göra kl 13.30 på en Torsdag. Det var bokstavligt talat bara, BARA gamla tanter i butiken. Och dom går så långsamt.
Dessutom ska alla trottoarer liksom gå över bilvägarna. I alla fall i alla korsningar, så det slipper bli bilköer och man slipper vänta på WALK ljuset. Martin, Beate och jag diskuterade detta en gång. Jag minns att jag kom fram till en mycket genial lösning.
Tunnelbanan ska vara tyst. Alla ska vara snygga. Det är ungefär dom kraven jag har på en perfekt stad.
---
Sveriges kvartsfinal mot Slovakien (som vi aldrig mer kommer prata om efter detta) spelades vid midnatt. För detta evenemang tog jag mig ända upp till Upper East för att umgås med Henrik Ek och titta på kvarten. Jag kom då fram till att samtalsämnen vid 01.15 en onsdagsnatt mellan två unga män kan vara extremt märkliga.

No comments:

Post a Comment