Thursday, February 11, 2010

SNÖ

Lite snö på East 14th st.

Nu har det varit två snöoväder på kort tid här på östkusten. Jag blir alltid lika förvånad över hur lamslaget USA blir av lite snö.
Låt oss säga att det föll 20cm snö igår (vilket det inte riktigt gjorde). Redan innan snön har fallit så stänger skolorna för en s.k. snödag. Jag har sett väldigt mycket mer snö i Strömstad när jag växte upp, men jag fick då aldrig njuta av någon snödag.
Eken mindes visserligen en gång när han växte upp som skolan stängde. Men då växte han ocskå upp i djupaste Norrland och snön låg bokstavligt talat upp till fönstren på andra våningen.
Igår blev tydligen SAS Stockholm-NY flyg dirigerat till Chicago för att det inte kunde landa på Newark.
---
Vi snackar om att dra till Long Island på Lördag för att se Victor Hedman spela mot Tavares. Kan bli en rolig liten tur. Om nu vägarna är plogade.
---
SVT Play och TV4 anytime finns nu som iPhone appar. Ska bli intressant att se hur mycket jag kommer använda dem. Antagligen aldrig. Men det är ju coolt att dom finns.
---
NRK stavade mitt efternamn Johannson efter Suzanne Vega filmen som visades nyligen. Tack för det!

No comments:

Post a Comment