Monday, February 15, 2010

Long Island ice tea


Henrik och Martin på ishockey. Jag valde att censurera Henrik av uppenbarliga skäl.

I Lördags gjorde vi något grabbigt. Axel, Martin, Eken och jag hyrde en bil (Volvo faktiskt) för att köra ut till Long Island för att se på Islanders ta emot Tampa Bay med våran favorit Victor Hedman.
Självklart var det ingen trevlig resa. Henrik är som alltid allt för högljudd och så fort han hör världens sämsta låt på bilstereon skriker han högt av förtjusning och klappar händerna. Detta till Martin som skriker ännu högre att Henrik måste hålla käft. Inte nog med detta. Medans de två småbarnen skriker åt varandra plockar vi upp Axel på lower east side som genast börjar skrika (endast för att de andra gör det) att han inte får plats med sina långa strutsben i baksätet. Samma ben som Axel har tränat så hårt dagen innan att när han går ser han ut som en äldre herre som nyss bajsat på sig.
Hur som helst. Efter min perfekta bilkörning ut till Long Island kommer vi äntligen fram till NHL's sunkigaste arena för att avnjuta matchen. Bra match är det dessutom som Tampa tyvärr förlorar med 5-4.
---
Idag är det Presidents day i USA. Vet inte riktigt vad det betyder, men det är i alla fall en helgdag. Helgdagar märker man dock aldrig av i New York. Jo, det kanske är lite mindre folk på tunnelbanan, men annars är allt öppet som vanligt. Det tycker jag är skönt. Jag skiter i Presidents Day.
---
OS är igång. Det enda jag bryr mej om när det kommer till vinter-OS är såklart hockeyn. Första matchen är på Onsdag mot Tyskland. Tyvärr krockar detta med Barretts hej då fest ute i Buschwick. Jag får helt enkelt hålla mej uppdaterad via telefonen.
Appropå OS. Har ni sett Norska curlinglagets byxor? Fina!

3 comments:

  1. prova svts plays app, kolla på direktsändingarna, sjukt bra kvalla!

    //Pavel

    ReplyDelete
  2. Fint tänkt, men de kan inte (får inte) streama till USA.

    T, jag tänker inte uppdatera dig via någon telefon, bara så att du vet.

    ReplyDelete
  3. Pavel.. kan inte du buda över din mobbe så kan vi streama på ditt svenska telia konto! Bra!

    H: Moget!

    ReplyDelete