Sunday, April 26, 2009

Ryssland i New York

Brighton Beach. Folk badar. Jag ville men det var ingen annan i sällskapet som vågade. 

Martin blev upprörd. Vi vandrade sen bort till Coney Island där Bren och jag bestämde oss för att åka The Cyklon. En gammal, med betoning på gammal, trä-berg och dalbana. Martin och Cecilia följde men man kunde se skräcken i Martins ögon. Han grät nästan, men var självklart tvungen att bevisa att han var man. 

Maten på den Rysk-Georgiska restaurangen var helt fantastisk och sköljdes ner med Moldavisk ren vodka. Då var klockan 5 och där sattes liksom standarden för Lördagskvällen som fortsatte på ett hustak i Williamsburg, Brooklyn. En bra dag. Jag vann i armbrytning. Martin vågade inte ens ställa upp. Jag har starka minnen av att han sa: "Tony, du kommer bryta armen av mej". 

Axel ville inte följa med igår. Han väntade på sin Cable guy för att sedan... ja, ni kan ju läsa nedan. Han verkar ju också haft en perfekt Lördag. 

Trä-berg och dalbanan som Martin bävade inför

Så här glad är man när man druckit 7 dollars latte

Martin efter att ha torkat sina tårar

Den fina Rysska restaurangen. Ser lite ut som en finladsbåt. Det är ju fint.
---
Var på 6e matchen mellan Rangers och Capitals idag i Madison Square Garden. Jag lämnade när New York låg under med 5-2 och Lundqvist blivit utbytt. 
Matchen slutade 5-3. 7e och avgörande i DC på Tisdag.

2 comments:

  1. den va på den restaurangen jag åt middag med Fetisov!!!

    ReplyDelete
  2. Du har ju inte ätit middag med Fetisov heller!?

    ReplyDelete