Tuesday, April 21, 2009

Playoff time

Ett galet tänt Madison Square Garden

Det är en festlig tid på året.
Slutspel i både NBA och NHL. Slutspel i NHL inebär mycket jobb. Slutspel i NBA inebär mycket underhållning. Just nu i form av Clevland (LeBron regerar) mot Pistons direkt följt av Lakers-Jazz på TNT.
Tyvärr är ju inte Knicks ens nära att spela i årets NBA-slutspel.
Rangers däremot har överraskat och leder över Washington med 2-1 i matcher.
Vi var på tredje matchen mellan Rangers och Capitals i Madison Square Garden igår.
Det hela inledde med en magisk stämning så att vartenda hårstrå på kroppen reste sig. Det gick inte att urskilja en enda ton av nationalsången under de skrikande fansen.
Garden hade dessuomt låtit dela ut festliga uppblåsbara pinnar med blått ljus i. Det gav en rätt stämningsfull effekt i början av matchen.
Stämningen dog dock i mitten av andra perioden. Rangers fick storstryk med 4-0.
Vi är tillbaks i Garden onsdag kväll.
---
Jag köpte ett par nya solglasögon i min favoritbutik i SoHo förra veckan. Lite dyrare och lite lyxigare. Fantastik service. När dom hade slagit in mina väl utvalda Ray Bans i ett perfekt paket och lagt ner dem i en väldesignad påse så följer försäjaren mej tilll dörren och tar i hand och tackar för köpet.
I förrgår fick jag ett handskrivet brev på posten från samma försäljare där hon tackar för mitt köp och hoppades att jag och min vän (Eken agerade något slags smakråd för dagen) hade en trevlig dag. Dessutom var jag välkommen in när som helst för att få justeringar av glasögonen.
Det fick mej att känna mej lite exklusiv. Lite som en kändis. Typ som Slash.

No comments:

Post a Comment