Saturday, April 18, 2009

Mhz Hitler!

5 timmar i en bil med Henrik Ek är ingen lek (festligt rim)!
Regeln säger ju att den som kör styr radion. Därför var det med absoluta bestämdhet som jag sa att jag ville starta bilfärden mot Washington DC bakom ratten. ÄNDÅ börjar Ek pilla på radion innan vi ens lämnat 11e gatan. Till slut tar jag kontroll och rattar in en radiokanal som jag åtminstonde kan överleva med. 
Efter två timmar kräver Henrik att vi ska byta förare, och jag godtar mest med tanke på att jag behöver få i mig lite mat samt att jag tycker att vi hittat en radiokanal som vi båda kan lyssna på. Men icke. Efter att ha rullat av avfarten och upp på I-95 så hittar han KISS-FM och jublar som om det vore det bästa som hänt honom på veckor (vilket det antagligen är också). 
Ur högtalarna pumpas Rianna, Lady GaGa och annan toppliste-skit som jag inte ens kan uttala namnet på. "Ju mer uptempo dessto bättre" skrattar Henrik. Jag gråter. 

---

Nu är vi äntligen framme och sitter på Pressläktaren i Verizon center bredvid Bjurman och Erfors. 1-0 till Rangers så långt. Tredje perioden ska snart dra igång. 
Efter matchen blir det ner till omklädningsrummet för att synka en förhoppningsvis glad Henke och en inte lika glad Bäckis. Vi får se.
----
Nu plåtade jag just Erfors byline till Expressen. Fakturan kommer bli dyr!

No comments:

Post a Comment