Thursday, April 16, 2009

Ettriga försäljare

Igår när ja var ute och spatserade i godan ro så blev jag aproachad av en "hejjagharnåttjätteviktigtattfrågahardutidenminut"-kille
han frågade om jag ville bli medlem i ACLU.
Jag tycker att ACLU är en jättebra organisation å sa javisst, 10 dollar i månaden som dras från kortet är inte hela världen.
Men killen skulle förklara varför jag borde gå med när jag redan sagt ja fick mig att bli ganska irriterad. han stod å tjattrade om hur bra ACLU är i 5 minuter till så till slut så skrek jag jag "OK I get it!" lämnade min kreditkortsinfo å lämnade honom med en ledsen min.
Det här är inte första gången det händer i USA att folk försöker sälja på mig saker jag redan sagt att jag vill köpa. Värst är nog ändå kameraaffärer där man går in å säger att man vill köpa ditten och datten för att få en 10 minuters utläggning om hur förträflliga dessa produkter är och hur fantastiskt klipp jag gör. Känns lite som slöseri med tid från bådas sidor?
Detta blogg inlägg är f.ö skrivet under tvång, hade inget vettigt att skriva men Tony insisterade, så varsågod Tony till ett riktigt kvalités inlägg...

2 comments: