Tuesday, April 14, 2009

Really?!

Jag skulle vilja klargöra några saker. Mycket viktigt är att inlägget här under om "TV" om vi nu ska välja att kalla det Television, kanske mer rörliga bilder på en internet sida, är ett inlägg från Axel. Jag vill inte att någon på något vis ska blanda ihop oss två. Speciellt inte nu när stillbilds-slynglarna allt oftare "stjäl" en hederlig TV-fotografs arbetsuppgifter.
Fast Axel och jag ska förhoppningsvis jobba ihop redan i veckan och tillsammans plåta en DJ's konsert och klippa ihop till en musikvideo.
---

Appropå kaxighet och nonchalans så hände en lustig sak här om dagen. Jag var i Tribecca för att inhandla en bok som heter Final Cut for Avid users. När jag kommer fram till kassan står det en gammal tant på 65 och tar betalt. Hon tittar på boken och säger
"Final Cut huh?"
Och jag skrattar, ja till och med hånler för mej själv och tänker; ja vad vet du om datorer, kärring!?
Så jag säger med ett tydligt hånleende på läpparna:
"Yeah, do you know it?!"
Hon svarar "Well, yeah, I use to cut feature films in Hollywood for 30 years."

Då ramlade jag ner på marken igen och insåg att jag ska aldrig mer dömma människor i New York.

2 comments:

  1. haha då kände du dig allt liten på jorden i jämförelse med "kärrningen" va? =)

    ReplyDelete
  2. Jupp... Kände mej ganska dum!

    ReplyDelete