Thursday, March 4, 2010

Oscar-söndag


På Söndag är det Oscar-Söndag. Det betyder, i mitt fall det här året, en kväll hemma hos Katie i Brooklyn med massor av folk och mat. Jag ska laga svenska köttbullar att ta med. Det betyder också att jag inte hinner se alla (10!!!) filmer som är nominerade till bästa film året som gick. Man kan för övrigt tycka att det är 5 filmer för mycket som får bli nominerade.
Jag har lyckats sett 7 av de 10 filmerna nominerade till bästa film. De som inte hunnits med är The Hurt Locker (som jag hoppas se imorgon eller Lördag), Up och The Blind Side (vem bryr sig om Sandra Bullock? Hon var i och för sig bra i Crash).
Så nu tänkte jag tippa vilka som vinner (Obs! Detta betyder inte på nåt sätt att jag tycker så här.. jag bara tippar vem som vinner. )
Bästa Film: Avatar
Bästa manliga huvudroll: Jeff Bridges (Crazy Heart)
Bästa manliga biroll: Christoph Waltz (Inglorious Basterds)
Bästa kvinnliga huvudroll: Gabourey Sidibe (Precious)
Bästa kvinnliga biroll: Mo'Nique (Precious)
Bästa regi: The Hurt Locker

Har ni några invändningar?
---
Vi har börjat klippa på riktigt på Hedman-dokumentären nu, som man för övrigt kan läsa på min andra fantastiska blogg, trestegsraketen.

No comments:

Post a Comment