Sunday, March 21, 2010

Calgary alltså

Nåt fräsigt torn i Calgary

Det finns väl mer pulserande storstäder än Calgary en Söndagseftermiddag i slutet av Mars.
Jag är alltså i Calgary, Canada. Reuters jobb. Flög in idag via Minneapolis och är tillbaka i New York igen på Tisdag.
Jobbet handlar om Olja och jag är redan uttråkad.
---
I Torsdags var vi ute med Peter Wallen och St. Louis Patrik Berglund här i New York. Efter ett gäng öl på 230 Fifth's glassiga takterass åkte vi vidare (dock utan Berglund) till meatpacking för en snabb nekan på Boom Boom Room för att senare ta en lika snabb öl på The Standard innan Henrik mutade dörrvakten på 1OAK med 60 dollar för att få in oss tre (man kommer inte in på klubbar i New York utan (snygga) tjejer). Men en fantastisk kväll blev det i alla fall.
---
Det regnar ju som bekant in i min lya. I helgen regnade det ganska rejält. Jag var inte hemma under helgen och gissa om jag blev glad att se att läckan hade blivit större. Vattnet hade självklart valt att droppa in på köksbordet där min laptop stod. Härligt. Genomblöt fick jag lämna in den på Tekserve. 1500 dollar kostade det. Min försäkring tog det. Pjuh.
---
Nu ska jag ner och träffa, vad jag tror, ett gäng astråkiga journalister som tycker att oljejournalistik är världens roligaste ämne.

No comments:

Post a Comment