Wednesday, March 10, 2010

Menlösa brev


Här i USA är dom duktiga på menlösa brev.
För ett par veckor sedan skickade min bank två brev på en vecka (bara det). I breven stod det att jag inom kort kommer att motta ett viktigt brev från dem. Man får ju upp förväntningarna rejält när det kommer inte bara ett, utan två förvarningar. När det superviktiga brevet väl kom, var det inte alls ett speciellt viktigt brev utan mest ett erbjudande.
Igår fick jag ytterligare ett brev från United States Census som sa att jag snart kommer att få ett brev med en undersökning dom ville att jag skulle fylla i.
---
På Torsdag ska jag träffa mäklare för att förhoppningsvis hitta en ny lägenhet. Där det inte regnar in. Jag fick också reda på att man här i New York kan göra bra dealer om man är villig att bo högst upp i ett hus utan hiss (som jag gör nu, med glädje, eftersom det inte finns någon över mej som kan föra oväsen). Det är nämligen så att ingen vill bo högre än 3e våningen för dom är så lata.
---
Oscarsfesten i Söndags var trevlig, förutom att amerikaner på fester är för jävla högljudda så det var svårt att höra vad Alec sa. Hur som helst, det var ju tävling där man skulle gissa vem som vann vad. Tänkte bara säga att jag drog hem förstavinsten överlägset med mina 15 rätt. 15 RÄTT! Smaka på det!

4 comments:

  1. Lycka till med lägenhet, men måste man ha en mäklare till det? om du inte ska köpa?

    ReplyDelete
  2. Tack hörru. Nej, måste man väl inte, men det är enklare.

    ReplyDelete
  3. Men varför används mäklare till hyreslägenheter?

    ReplyDelete