Sunday, April 18, 2010

Washington DC...lite fint.. lite tråkigt


Eken och Bjurmans-hyresgäst-Johan är såhär glada efter match två i parkerings-garaget mittemot Verizon Center.

Inatt kom jag hem från Washington DC. Vi har varit där sen i Torsdags för att bevaka hockey åt svensk TV. Gävlesonen Niklas Bäckström med andra ord.
Torsdag morgon. Det börjar bli gammalt (i alla fall enligt Henrik själv) att berätta hur det är att sitta 4 timmar i en zipcar med Eken. Vi hade även med oss finfrämmat från Borlänge i form av Bjurmans-hyresgäst-Johan. Det hjälpte lite. Efter ett par stopp där Eken intog fler kanelbullar än vad en gymnasieutbildad man kan räkna till kom vi fram till DC och checkade in på ett fint hotell.
Första matchen var inte alls spciellt rolig, mest för att Caps förlorade och Bäckström inte är ett dugg rolig att intervjua efter ett nederlag. Dagen efter stötte vi på patrull (vilket också går att läsa om här). Bäckis var inte på träning vilket gjorde att det skulle bli väldigt tight att leverera material till deadline i svea.
Vi fick helt enkelt boka oss in på ett nytt hotell. Då valde Henrik ett "desighotell" som han tyckte var ascoolt för att det hade gröna kristallkronor. Vi fick bo i ett rum i källaren med en säng. Självklart förlorade jag sten-sax-påse och fick sova på den stenhårda, alldeles för korta tältsängen som bars in.
Hur som helst... för att göra saker mindre komplicerade och korta så fick vi till slut intervjun med Bäckström och resultatet kan ses i kvällens Sportspegeln.
---
Georgetown i DC är en väldigt fin liten stadsdel i ett övrigt stelt och tråkigt Washingtin DC. Där kryr det av mysiga småbutiker och restauranger. Jag köpte två tröjor, en grå och en blå. Varför skriver jag om mina klädinköp plötsligt kan man undra. Jo, jag hade nyss en lång chattsession med Beate och hon ville veta vilka frisyrer jag hade och vilka kläder jag köper. Jag ser ungefär ut som vanligt tror jag.
---
Det går sakta men säkert framåt här i min lägenhet. Ett par hyllor till har kommit på plats. Behöver sätta upp badrumsskåp och lite annat skit så bör det snart vara klart och fint.


Bäckström och Ovetjkin i Wizards träningshall på en presskonferans direkt efter att Bäckis gjort 3 mål och avgjort med ett mål i Sudden death för att vinna över Montreal i andra matchen.

3 comments:

  1. Bra Tony! Takk for oppdateringen. Kanskje man kan få ønske seg et bilde av dagens outfit også en gang i blant?

    ReplyDelete
  2. Är det han Boxman-nen?

    ReplyDelete