Sunday, April 25, 2010

Ghana dag 1


Jag sitter just nu på hotellrummet i Accra, Ghana. Klockan är 22.59 lokal tid. Efter en tio timmar lång flygresa bredvid en man som skulle hem från New York för att besöka sin sjuka mamma, landade jag säkert i Accra, Ghana. Hans mamma var sjuk i bröstcancer så jag försökte lite tröstande säga att min mamma också haft bröstcancer men att hon är helt frisk nu. -Din mamma bor inte i Ghana svarade han. Bra poäng.
Ett litet kaos utbröt på flygplatsen när säkert 6 personer ville hjälpa oss med att packa vår bil full av våran tv-utrustning. Det ville dom ha 20 USD för. Dom fick 2. Dom blev väldigt sura.
Efter två timmars vila på hotellrummet, som är helt ok, bar det av till en fotbollsmatch i nationens fotbollsliga. Halvbra fotboll om jag ska vara helt ärlig.
Efter matchen bar det av till lite turistmål. Ruben och jag passade då på att filma lite banker i Accra. Det fick vi inte, utan blev vänligt men bestämt beordrade av tungt beväpnade vakter att radera minneskortet på den lilla videokameran vi hade med oss.
Avlutade kvällen med en middag på en bank. Konstigt, men ganska gott.

No comments:

Post a Comment