Monday, April 12, 2010

På 10e plats...


I denna veckas nummer av New York Magazine (som förövrigt innehåller 2 uppslag med Martins bilder) rankas de bästa områdena i New York att bo i. Det delas upp i flertalet kategorier så som Housing cost, Transit, safety Nightlife och Diversity. Sen har ett medeltal räknats ihop och en vinnare korats. Vinnaren är.. med 0.1 poängsskillnad Park Slope i Brooklyn. Den bittra silvermedaljören är Axelottes (Det är Henriks "kändisnamn"på Axel och Charlotte) Lower Eastside. Mitt fantastiska East Village kommer på en hedrande 10e plats (av 50). East Village kammar hem 1a platsen på Nightlife (LES tvåa) men förlorar på Housing Cost (plats 49). Martins Bushwick landar på en... just det.. inte ens med på listan. Henrik som nyligen flyttat från Upper East Side till Gramercy har i och med den flytten hoppat 10 placeringar från 35e plats till 25e. Kul för honom.
"Hippa" Williamsburg hamnar först på en 20e plats.
---
När jag skrev på kontraktet för den här lägenheten var jag tvungen att signa ett pappe där det stod att jag inte fick äta färgen i den. Det gör ju att man undrar lite hur många som egentligen åt målarfärg i sina hyreslägenheter innan dom kände sig tvingade att göra ett kontrakt där det förbjöds.
---
Idag brändes det över 1000 dollar på härliga IKEA. Soffa, hyllor, ramar och en ganska feminin matta har inhandlats. Det levereras i morgon mellan 10-14. Delivery gubbarna vill ha 15 dollar extra för varje våning över 3e. Typiskt att jag bor på 6e. Jag tänker aldrig flytta härifrån.

1 comment:

  1. Sjukt roligt att du inte får äta färgen, HA HA HA...

    Ska iaf bli spännande att se hur du bor nu. Ses ju trots allt om tre veckor.

    ReplyDelete