Sunday, December 6, 2009

Satan in the street vad kallt

Fint men kallt som satan.. Satan måste ju vara kall. För han är så ond. Som Martin.

Från härliga 16 grader den 4e December till 1 grad den 6e December. Det var ju jävligt typiskt. Jag knallade ner genom East Village till Clinton St. på Lower East Side idag för att hämta upp lite kläder från min skräddare. Frös ju öronen av mej. När jag väl kommit in, lagt mej i sängen och precis tinat upp frosten från näsan ringer Martin och vill fika. Då blir det ju att ta på sig allt igen för att gå ner till 10e och 1a för en kaffe och muffins.
Martin, som vi även kallar "världens sämsta wingman-t.o.m sämre än Henrik Ek" här på bloggen. Hur vet man att Martin är om möjligt ännu sämre wingman än Henrik Ek?
Jo, för det är så att Martin igår kväll på en trevlig cocktail bar i Williamsburg, valde att berätta för en (söt) tjej som satt bredvid mej vilken dålig wingman Henrik var. För att förklara HUR dålig Henrik egentligen var berättade han en historia som utspelade sig i St. Louis när vi tre var där. Han målade upp ett överdrivet scenario där Henrik och jag spelade ut varandra i kampen om en söt tjej på en bowlingbana (just det var i och för sig sant). Men att berätta själva historien om hur Henrik och jag "slåss" om någon tjej som enligt Martin vi båda "ville ha", för en söt tjej som sitter bredvid mej på en bar... det gör Martin till den sämsta wingmannen som någonsin vandrat på denna jord.

Som straff satte jag Martins alarm på telefonen på 5.30 am när han var på toaletten.
---
Jag såg nyss (500) days of summer. Då blev jag om möjligt ännu mer kär i Zooey Deschanel.

3 comments: