Tuesday, September 28, 2010

Karl Rove


Jag spenderade måndagen i Washington DC för två uppdrag.
Det första var en intervju med förre president George W Bush rådgivare Karl Rove, inte en speciellt omtyckt person runt om i världen.
Vi gjorde en sit down intervju i ungefär 15 min i vad som man skulle kunna tro var Roves hem. En mysig liten nedervåning i Georgetown. Det skulle också kunna fungera som hans kontorsbyggnad. Jag är lite osäker på saken.
Efter intervjun så hade reportern jag jobbade med köpt med sig Karl Roves bok courage and consequence så han kunde signera den. Detta gjorde han glatt.
Sen tittade han på mej och sa på sin texas dialekt:
"I can see that the cameraman doesn't have a book he want me to sign".
"No" sa jag
"I'll give you one"
"Ok" sa jag.
Så gick det alltså till när jag ofrivilligt fick en bok signerad av Karl Rove.

---
På eftermiddagen kom Mr. Ek in till DC för en intervju med Bäckström för Viasat Hockey inför den kommande säsongen.
HBO var där för att spela in en serie som kallas 24/7 som kommer handla om den här säsongens Winter classics. HBO hade mer och finare utrustning än vad jag hade.

No comments:

Post a Comment