Saturday, August 28, 2010

US Open


Igår stack Henrik Ek och jag ut till Queens för att försöka haffa Robin Söderling. Robin och hans agent vägrade ge oss besked om en intervju för Sportspegeln så vi stack helt enkelt dit. Efter vi plockat upp vår ackreditering och käkat en stabil lunch på US Open området satt vi och såg när Robin tränade tillsammans med otaliga andra tennisstjärnor på en av träningsbanorna.
Efteråt haffade vi honom och han lovade oss en intervju 2 timmar senare.
Så det var bara att vänta inne på spelar och mediebakgården. Under vår väntan såg vi bland annat Federer sitta och hänga med Thierry Henry. Eller han hängde där efter att först gått fram till oss och säga att han helst inte vill bli filmad. Nej nej, herregud sa jag, vi filmar inte, vi väntar på Robin. Jag filmade.
Tillslut fick vi vår intervju med Söderling och hans tränare Norman. Resultatet ser du i SVT's Sportspegeln imorgon, Söndag kl 20.30

2 comments:

  1. Hej!

    Intressant reportage, kan du inte berätta hur det går till när ni får ett jobb? Har SVT en reporter på plats som pratar under inslaget och du sköter klippning osv?

    Ser fram emot bilder från US Open!

    ReplyDelete
  2. Anders. Kul att du gillade. När det kommer till hur jag får ett jobb är det väldigt olika. Ibland ringer kund ibland säljer jag in en idé till en kanal och dom nappar. När det kommer till reporter på plats så är det också olika. Ibland är det så att dom har en reporter som rest över från sverige ibland är det frilansreporter som bor här i NY ibland är det korrar i USA som gör det. Ibland skickar vi över ett färdigklippt reportage som jag klippt här i USA och ibland skickar vi över råmaterial som dom klipper hemma i Sverige. Som du ser, det varierar väldigt från gång till gång.

    ReplyDelete