Sunday, January 3, 2010

Bästa albumen från 00-talet


Jag gillar ju listor. Ungefär lika mycket som jag gillar galor. Därför tänkte jag lista min top 20 lista över 00-talets bästa album.

20: The Hold Steady - Boys and girls of America
19: Band of Horses - Everything all the Time
18: Damien Rice - 9
17: Cat Power - The Greatest
16: Bright Eyes - I'm wide awake it's morning
15: Josh Ritter - Hello Sterling
14: Kent - Vapen & Ammunition
13: The Ark - In Lust We Trust
12: Ryan Adams - Gold
11: Lilly Allen - It's not me, It's you
10: Feist - The Reminder
9: Thomas Dybdahl - That Great October Sound
8: Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg
7: Regina Spektor - Begin To Hope
6: The Magic Numbers - Magic Numbers
5: The Ark - We are the Ark
4: Lars Winnerbäck - Söndermarken
3: Moneybrother - Blood Panic
2: Anthony & The Johnsons - I am a bird now
1: Damien Rice - O

Nästan på listan: Tomas Andersson Wij - Ett slag för dej, The Tough Alliance - something special, Tom McRae - Tom McRae, The Soundtrack of Our Lives - Behind the Music, Robyn -Robyn, Razorlight - Razorlight, MGMT - Oracular Spectacular, Kings of Leon - Only by the night, , The Knife- Deep Cuts, Kent - Du och jag döden

Det var sjukt svårt.. men jag känner mej ganska nöjd ändå.

1 comment:

  1. Sjukt svårt! I could never kill my darlings. Ganska bra lista även om jag självklart har några starka invändningar.

    ReplyDelete